همشهری آنلاین: حضور تنیس باز اسرائیلی، برگزاری مسابقات تنیس امارات را مختل کرد.

مسئولین برگزاری مسابقه‌های بین‌المللی تنیس دبی در امارات عربی متحده، به دلیل نگرانی از تحریم این مسابقات از سوی تماشاگران که برای مدت طولانی شاهد تصاویر حملات خشونت بار رژیم صهیونیستی به غزه بوده‌اند، اجازه صدور ویزا برای تنیس باز اسرائیلی ندادند.  

 "صالح تهلک" مدیر برگزاری مسابقات در اطلاعیه‌ای راجع به صادر نشدن ویزا برای تنیس باز زن اسرائیلی به نام "شاهار پیر" گفت: "احساسات عمومی در خاورمیانه جریحه‌دار شده و پیش‌بینی می‌شود که حضور پیر، تماشاگران مسابقات را که تصاویر زنده تلویزیونی از حمله به غزه را دیده اند، عصبانی کند."

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بنابراین اطلاعیه "پیر اخیرا در مسابقه‌های بین‌المللی تنیس در نیوزیلند نیز شاهد این قبیل اعتراضات بوده است و شاید حضور او باعث تحریم کل مسابقات از سوی تماشاگران شود."

حملات سه هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه که باعث کشته شدن 1300 فلسطینی و فقط 14 اسرائیلی شد، مردم کشورهای عرب و مسلمان را به خشم آورده است.

خودداری از صدور ویزا برای پیر برخلاف قوانین اتحادیه تنیس جهان است. بنابراین، این اتحادیه در نشست ماه آینده خود در ایندین ولز، در مورد ادامه برگزاری این مسابقات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای نیز اعلام کرد، برگزاری مسابقات تنیس مردان در دوبی را نیز مورد تجدیدنظر قرار می‌دهد.

همچنین "اندی رام" از رژیم صهیونیستی برای حضور در رقابت‌های هفته آینده تنیس در شهر دوبی، درخواست ویزا کرده است.

کد خبر 75574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز